Hoe werkt Duurzame Kerst?
Duurzame Kerst is een platform voor duurzame ondernemers. Verschillende leveranciers verkopen hun kerstproducten via de webshop DuurzameKerst.nl. Je shopt op DuurzameKerst.nl bij alle winkels en bedrijven die zich aan hebben gemeld. Deze ondernemers leveren aan bedrijven en/of particulieren.
Bestel je producten die geleverd worden door verschillende ondernemers/ leveranciers?
Dan zal je bestelling vanuit meerdere leveranciers naar jou worden verzonden. Dit betekent dat het voor kan komen, dat je voor de verzendingen van de verschillende leveranciers hogere verzendkosten betaald.
Leeftijdsgrens
Wanneer je de pagina Biologische Wijnen bezoekt, bevestig dan eerst dat je 18 jaar of ouder bent (de zogenaamde age-check) alvorens je op de pagina wordt toegelaten.
Bij levering van de bestelling zal de bezorger om legitimatie vragen, als er twijfel bestaat over de leeftijd van de persoon aan wie de bestelling wordt afgegeven. De leeftijdscontrole geld in ieder geval tot 25 jaar. Geldige legitimatiebewijzen zijn onder meer een nationaal paspoort en een Europese identiteitskaart of een Nederlands rijbewijs.
Als niet aan het minimumleeftijd vereiste is voldaan, is onze bezorger genoodzaakt de bestelling mee terug te nemen, c.q. niet af te geven. Als de bestelling niet geleverd kan worden omdat niet vastgesteld kon worden dat aan het leeftijdsvereiste is voldaan, zullen annuleringskosten van 50,00 euro in rekening worden gebracht. De reden daarvoor is dat www.duurzamekerst.nl je hiermee wil ontmoedigen als minderjarige toch een bestelling te plaatsen. Zie ook “Levering van je bestelling”.
Verzenden jullie ook naar het buitenland?
Nee, Duurzame Kerst.nl bezorgt momenteel alleen in Nederland.
Hoe shop je bij Duurzame Kerst?
Shoppen bij Duurzame Kerst werkt snel en gemakkelijk.
Stap 1
Ga naar het gewenste product. Selecteer de beschikbare opties, eventuele hoeveelheden en plaats deze in je winkelwagen. Dit doe je door, aan het einde van de pagina, op de lichtblauwe button ‘In winkelwagen’ te klikken.
Er verschijnt een pop-up venster met de vraag of je verder wilt winkelen of wilt afrekenen. Als je op ‘Afrekenen’ klikt, ga je direct naar de bestel/ betaalpagina. Hier zie je wat je hebt besteld, vul je je gegevens in, bevestig je je bestelling met de gele knop ‘Bestelling plaatsen’ en betaal je.
Stap 2
Je kunt tussen het shoppen door bekijken wat je aan de winkelwagen hebt toegevoegd. Ga naar de winkelwagen rechts bovenaan de pagina. Als je op het mandje klikt, zie je de producten die je wilt bestellen. Inclusief alle gegevens en de prijs.
Mocht je een product willen verwijderen, klik dan op het kruisje links van het product.
Mocht je een ander aantal willen, verander dit dan bij ‘AANTAL’ en klik op de knop ‘Winkelwagen bijwerken’.
Mocht je een product in de winkelmand willen aanpassen of uitbreiden, klik dan op ‘Product aanpassen’ achter de naam van het product.
Heb je alles wat je wilde? Klik dan op de zwarte knop ‘DOORGAAN NAAR AFREKENEN’.
Stap 3
Op de bestel/ betaalpagina vul je je gegevens in en de manier waarop je wilt betalen.
Stap 4
Controleer je bestelling.
Stap 5
Vervolgens klik je op ‘Bestelling plaatsen’.
Stap 6
Nu is de bestelling geplaatst en kun je betalen via één van onze betalingsmogelijkheden.
Stap 7
Je ontvangt een bevestigingsmail met je bestelling.
Zo simpel is het!
Hoe werkt de verzending?
Wij begrijpen dat je uitkijkt naar je feestelijke pakket!
Onze leveranciers behandelen je product dan ook als een cadeau. Je pakket wordt met de grootste zorgvuldigheid ingepakt. Je krijgt en Track and Trace nummer zodat je de bestelling kunt volgen en je hebt je pakket binnen een paar dagen in huis.
Vanzelfsprekend is de verpakking duurzaam en milieuvriendelijk. Onze leveranciers proberen zoveel mogelijk CO2 neutraal te verpakken.
Wij vinden een snelle levertijd belangrijk! Je wilt natuurlijk zo snel mogelijk genieten van je heerlijke kerstpakket. Onze leveranciers doen er alles aan om jouw bestelling zo snel mogelijk af te leveren.
Normaal gesproken hanteren wij een levertijd van 2 – 3 werkdagen. Heb je met spoed een bestelling nodig? Mail ons, we nemen zo snel mogelijk contact met je op.
a. Je bestelling wordt tussen 2 – 3 werkdagen afgeleverd.
b. Je kunt de verzending van je pakketten precies volgen met Track and Trace.
c. Deze online diensten gaan gepaard met persoonlijke service.
d. Bezorging is gegarandeerd.
Kan ik mijn bestelling ophalen?
Nee, op enkele uitzonderingen na niet.
Duurzame Kerst.nl is een online winkel. Als je een bestelling plaatst, bestel je rechtstreeks bij één of meer van de deelnemende bedrijven. Deze producten worden dus direct vanuit deze verschillende leveranciers naar jou verzonden.
Dit betekent dat deze producten niet bij Duurzame Kerst aankomen. De producten in de webshop worden hier niet afgeleverd en je kunt bij ons niets afhalen.
In enkele gevallen kunnen producten op enkele plaatsen opgehaald worden
In enkele gevallen is het mogelijk om je product op te halen bij de winkel waar je het product besteld hebt. Dit staat vermeld in het bestelproces.
Via een mail word je op de hoogte gebracht van plaats en tijdstip.
Ophalen gebeurd alleen op het afgesproken tijdstip. Mocht je je afspraak niet kunnen nakomen, breng dan de leverancier zo spoedig mogelijk op de hoogte. Je dient je bestelling in elk geval binnen 2 dagen na levering op te halen bij de leverancier. Na deze 2 dagen mag de leverancier het pakket aan iemand anders verkopen. De klant krijgt het orderbedrag minus de verzendkosten en annuleringskosten € 6.95 vergoed.
Ontvangt de leverancier geen bericht tot 5 uur na het afgesproken tijdstip, mag de leverancier het pakket aan iemand anders verkopen. De klant krijgt het orderbedrag minus de verzendkosten en annuleringskosten € 6.95 vergoed.
Ook wij streven ernaar deze ophaaltermijnen en -tijdstippen te halen, maar we kunnen dit helaas niet garanderen. Je kunt ons daarom niet aanspreken op een te late levering.
Leeftijdsgrens
Als er alcohol wordt opgehaald, zal de leverancier bij twijfel over vereiste leeftijd vragen om legitimatie. Als niet aan de minimumleeftijd-vereiste van 18 jaar is voldaan, als je je niet kunt of wilt legitimeren bij aflevering, is onze leverancier genoodzaakt de bestelling niet af te geven.
De klant krijgt het orderbedrag minus de verzend-, transactie- en eventuele andere kosten vergoed.
Indien de reden dat de levering niet heeft kunnen plaatsvinden erin gelegen is dat één of meerdere keren niet vastgesteld kon worden, dat aan het minimumleeftijd-vereiste is voldaan, zal 50,00 euro aan annuleringskosten in rekening worden gebracht.
De reden daarvoor is dat www.duurzamekerst.nl je hiermee wil ontmoedigen als minderjarige toch een bestelling te plaatsen.
De bezorgers zullen je vragen voor ontvangst van de bestelling te tekenen.
Hoe lang duurt het voordat het bezorgd wordt?
Op de webshop van DuurzameKerst.nl koop je je producten direct bij de winkels. Wij verzorgen alleen de webshop. De deelnemende winkels verpakken en verzenden de producten.
Na de bevestiging duurt het 1 tot 2 werkdagen voordat je van de winkel een ‘verzonden’ e-mail ontvangt met het Track & Trace nummer waarmee je kunt zien waar je bestelling is. Vanaf het moment dat de winkel je bestelling heeft verzonden, duurt het 1 tot 3 werkdagen het bij jou is bezorgd. Mocht er geen Track & Trace nummer in de e-mail staan, neem dan contact op met de winkel waar je het product hebt besteld. De winkel vind je in de ‘Verzonden’ e-mail.
Levering van je bestelling
Als je een bestelling plaatst in de webshop van DuurzameKerst.nl, zal PostNL of DPD de bezorging op zich nemen.
Bezorging via PostNL of DPD
Welke levertermijnen en -tijdstippen voor je bestelling via PostNL of DPD gelden, kun je op hun site bekijken voor de meest recente informatie. Er wordt naar gestreefd deze levertermijnen en -tijdstippen te halen, maar we kunnen de levermomenten helaas niet garanderen. Je kunt ons daarom niet aanspreken op een te late levering.
Van de leverancier ontvang je een Track & Trace nummer waarmee je op de hoogte wordt gehouden over de status van je bestelling en het geschatte tijdstip van levering.
Wij verzoeken je op het overeengekomen bezorgmoment aanwezig te zijn
Als er alcohol wordt bezorgt zullen de bezorgers bij twijfel over vereiste leeftijd vragen om legitimatie. Als niet aan de minimumleeftijdvereiste van 18 jaar is voldaan, is onze bezorger genoodzaakt de bestelling mee terug te nemen. De bestelling wordt geannuleerd en er zal 50,00 euro aan annuleringskosten in rekening worden gebracht. De reden daarvoor is dat www.duurzamekerst.nl je hiermee wil ontmoedigen als minderjarige toch een bestelling te plaatsen.
De bezorgers zullen je vragen voor ontvangst van de bestelling te tekenen
Als je op het overeengekomen bezorgmoment niet aanwezig bent, zullen de bezorgers trachten om de bestelling af te leveren bij de buren. De bestelling zal alleen worden afgegeven bij de buren indien de ontvangende persoon 18 jaar of ouder is.
Als levering bij buren ook niet mogelijk is, dan zal de bezorger een bericht in de brievenbus van de geadresseerde achterlaten en de volgende dag (uitgezonderd zondag en maandag) de bestelling nogmaals aanbieden. Als de tweede poging tot aflever (via identieke procedure) niet slaagt, zal de bestelling retour gaan naar ons distributiecentrum. De klant krijgt het orderbedrag minus de verzendkosten (5,95 euro) en eventuele transactiekosten vergoed.
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten voor 1 doos bedragen € 6,95. Dit is inclusief een mooie ecologische verpakkingsdoos.
Wat doet DuurzameKerst.nl als het product nadat ik het heb besteld uitverkocht is?
Als een winkel onverwacht de geselecteerde producten niet kan leveren zullen zij de bestelling afwijzen. Hiervan krijg je per e-mail bericht. Het bedrag wordt in dat geval automatisch binnen 3 dagen op je rekening teruggestort.
Wat is het retourbeleid van DuurzameKerst.nl?
Je hebt wettelijk gezien 14 dagen bedenktijd als je online een product koopt. En na annulering nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Dat wil zeggen dat je tot 14 dagen nadat je het product hebt ontvangen het terug mag sturen zonder te hoeven uitleggen waarom.
Geopende producten mag je niet terugsturen.
Food, droge kruidenierswaren kunnen incidenteel en in overleg geretourneerd worden. Het mag zo uit de verpakking zijn gehaald, dat je het in dezelfde staat terug kunt sturen. De verpakking moet onbeschadigd en ongeopend zijn. De gehele inhoud en verpakking moet worden geretourneerd.
Je kunt gebruik maken van het Retourformulier ❯ maar een mailtje met dezelfde informatie die is vermeldt in het Retour formulier sturen van te voren is ook voldoende.
Duurzame Kerst vergoedt de waarde van het product aan de klant, incl. de verzendkosten van de leverancier naar jou, exclusief de verzendkosten van jou terug naar de leverancier en eventuele bijkomende (leverings-)kosten door de leverancier in rekening gebracht voor het (geretourneerde) product.
Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.
Duurzame Kerst vergoedt zo snel mogelijk, maar zeker binnen 30 dagen vanaf het moment dat je aan hebt gegeven het product te willen terugsturen.
Tenzij Duurzame Kerst aanbiedt het product zelf af te halen, mag Duurzame Kerst wachten met terugbetalen tot de leverancier het product heeft ontvangen of tot de klant wettelijk aantoont dat de klant het product heeft teruggezonden, al naar gelang welke handeling/ tijdstip eerder valt.
Duurzame Kerst gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat jij hebt gebruikt, tenzij je instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos.
In je ‘Verzonden’ e-mail vind je de retourgegevens van de winkel.
Op wat voor manieren kan ik betalen bij DuurzameKerst.nl?
Bestellen en betalen gebeurt online. Duurzame Kerst accepteert betalingen via overschrijving, Billink en iDEAL en Paypal.
Bij een betaling met IDEAL en Paypal wordt het bedrag direct van je rekening afgeschreven. Blijkt een product toch uitverkocht? Dan wordt het bedrag automatisch binnen 3 dagen teruggestort op je rekening.
Klachtenregeling. Ben je niet tevreden met onze afhandeling of service?
Wij vinden het heel vervelend als je een klacht hebt over de dienstverlening zoals jij die ervaren hebt. We vragen je daarom vriendelijk om je klacht over de uitvoering van de overeenkomst binnen 7 dagen, volledig en duidelijk omschreven via e-mail of aangetekende brief, door te geven nadat je de gebreken hebt geconstateerd. Na ontvangst van je klacht ontvang je van ons een bevestiging. We zullen je klacht zeer serieus nemen.
We beantwoorden je klacht binnen 14 dagen na ontvangst. Mochten we daar meer tijd voor nodig hebben, dan brengen we je hiervan op de hoogte.
We bekijken de klacht en doen ons uiterste best deze naar ieders tevredenheid op te lossen.
Als de klacht niet in onderling overleg opgelost kan worden, kun je je wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heb je de mogelijkheid om je klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie.
Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
Mijn product is beschadigd afgeleverd, wat nu?
De leveranciers doen hun uiterste best en controleren de producten op defecten en beschadigingen. Mocht je onverhoopt toch niet tevreden zijn over een product, of als een product per ongeluk toch beschadigd bij je aankomt, neem dan binnen 24 uur contact met ons op.
Kom je een afwijking tegen in je levering? Meld dit binnen 24 uur.
Ook als er klachten ontstaan na deze 24 uur.
Let op: je hebt voor de melding je pakbon-nummer nodig. Houd deze bij de hand.
Vul binnen 14 dagen na ontvangst één retourformulier in voor élke bestelling die je terug wilt sturen. Stuur de producten vervolgens binnen 14 dagen na retourmelding terug naar de winkel om je aankoopbedrag terug te vorderen. Let op! Indien je bij meerdere winkels hebt besteld, zul je ook naar meerdere winkels moeten retourneren. Alle producten dienen in nieuwstaat met originele kaartjes en labels zijn ontvangen door de winkel.
Je bent zelf verantwoordelijk voor het pakketje totdat het bij de winkel is aangekomen. Bewaar daarom altijd goed je retourbewijs met het Track & Trace nummer, zodat jij de locatie van het pakketje kunt achterhalen mocht er onderweg iets misgaan.
Waar vind ik meer informatie over een product?
Onze leveranciers doen hun uiterste best om de beschrijvingen zo volledig mogelijk aan ons door te geven. Wanneer de informatie volgens jou ontbreekt, kun je dit aan ons doorgeven. Waarschijnlijk is dit de enige informatie die deze leverancier doorgekregen heeft.
Hoe kom ik in contact met DuurzameKerst.nl?
Omdat de webshop van DuurzameKerst.nl alleen dient als platform, kun je voor de meeste vragen het best rechtstreeks de winkel raadplegen waar je het product hebt aangeschaft.
Neem contact met Duurzame Kerst als
Je een klacht hebt over de dienstverlening van Duurzame Kerst of een van de leveranciers.
Een product beschadigd afgeleverd is.
Duurzame Kerst wenst iedereen heerlijke kerstdagen!